דפים

יום שני, 11 באפריל 2016

סטודנטים מגיבים: מסודרים - גרסת חדרי הלידה

עושה סדר בחדרי הלידה
מאת: בתאל צוברי*





כנגד ארבעה בנים שנולדו בחדר לידה ללא ערבים דברה תורה: אחד בור, ואחד רשע, ואחד טהור, ואחד שאינו יודע לחשוב.

בור מה הוא אומר? "אשתי ממש לא גזענית אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות." ואמרת אליו:
לרדד מרוקאים לכדי 'מופלטה', ורוסים ל'וודקה', תימנים ל'ג'חנון' וערבים ל'חאפלה' זה קצת מאוס. אני, אישית, מעדיפה את הגזענים שלי קצת יותר יצירתיים. למען השם, תעדכנו את הארסנל שלכם מידי פעם, נחנקנו. אולי תעשו בינינו רוטציות? לפחות בשביל הפאן? אני לוקחת על עצמי, בשם העדה התימנית כולה, שנהיה מופלטה לחודש הקרוב.

רשע מה הוא אומר? "ולכן טבעי שאשתי לא תרצה לשכב ליד מישהי שהרגע ילדה תינוק שאולי ירצה לרצוח את התינוק שלה עוד עשרים שנה".  ואף אתה אמר לו:
כמה חוסר אחריות סמוטריץ', אם התינוק אולי יגדל להיות רוצח, איך אתם נותנים לו להיוולד בכלל? פייר, אני מרגישה לא בטוחה. המדינה מפקירה אותי לחיות במרחב בו נולדים תינוקות ערבים שאולי יגדלו לרצוח את התינוק שלי!!! העם דורש פתרון מידי למצוקה! אולי תקראו להשליך את כל הבנים ליאור, ככה ליתר ביטחון?

טהור מה הוא אומר? "הרגע הראשון שבו התינוק יוצא לאוויר העולם, שמבחינתי, לפי האמונה שלי, הוא רגע קדוש, רגע טהור, רגע יהודי, ואני מאוד אשמח שידיים יהודיות ייגעו בתינוק שלי." ואף אתה הקהה את שניו ואמר לו:
"וַיֹּאמֶר מֶלֶךְ מִצְרַיִם לַמְיַלְּדֹת הָעִבְרִיֹּת, אֲשֶׁר שֵׁם הָאַחַת שִׁפְרָה וְשֵׁם הַשֵּׁנִית פּוּעָה. וַיֹּאמֶר: בְּיַלֶּדְכֶן אֶת הָעִבְרִיּוֹת וּרְאִיתֶן עַל הָאָבְנָיִם, אִם בֵּן הוּא וַהֲמִתֶּן אֹתוֹ, וְאִם בת הִיא וָחָיָה. וַתִּירֶאןָ הַמְיַלְּדֹת אֶת הָאֱלֹהִים, וְלֹא עָשׂוּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֲלֵיהֶן מֶלֶךְ מִצְרָיִם, וַתְּחַיֶּיןָ את הַיְלָדִים. וַיִּקְרָא מֶלֶךְ מִצְרַיִם לַמְיַלְּדֹת וַיֹּאמֶר לָהֶן: מַדּוּעַ עֲשִׂיתֶן הַדָּבָר הַזֶּה וַתְּחַיֶּיןָ אֶת הַיְלָדִים. וַתֹּאמַרְןָ הַמְיַלְּדֹת אֶל פַּרְעֹה: כִּי לֹא כַנָּשִׁים הַמִּצְרִיֹּת הָעִבְרִיֹּת, כִּי חָיוֹת הֵנָּה – בְּטֶרֶם תָּבוֹא    אלֵהֶן הַמְיַלֶּדֶת וְיָלָדוּ. וַיֵּיטֶב אֱלֹהִים לַמְיַלְּדֹת וַיִּרֶבהָ עָם וַיַּעַצְמוּ מְאֹד. וַיְהִי כִּי יָרְאוּ הַמְיַלְּדֹת אֶת הָאֱלֹהִים וַיַּעַשׂ לָהֶם בָּתִּים." (ספר שמות, פרקא', פסוקים ט"ו-כ"א)

ושאינו יודע לחשוב – את פתח לו, שנאמר: "למדנו מן ההיסטוריה כי המלחמה היא נמנעת, השלום הוא בלתי נמנע. עמים רבים ניהלו מלחמות ביניהם ולפעמים השתמשו במונח האווילי 'אויב נצחי'. אין אויבים נצחיים. לאחר כל המלחמות בא הבלתי נמנע - השלום." (מנחם בגין,  נוב' 1977).

*המחברת הנה סטודנטית שנה ב' בביה"ס לתקשורת, אונ' בר אילן



2 תגובות:

  1. שנון חכם ונוקב. איזה יופי!

    השבמחק
  2. קראתי הרבה כתבות כזאת.... עוד לא קראתי ! וול דאן שאפו בראבו !

    השבמחק